Ana Mănescu – Stresul dintre orgasme

Prima ei carte m-a lăsat fără aer. Suficient cât să supraviețuiesc, dar nu cât să-mi dau obiectiv și cu sens părerea. Aici șa se pot citi mai multe . Mi-a plăcut cartea atât de mult, încât am recomandat-o oricui s-a putut și la un pahar de vorbă, le mai spuneam oamenilor că fata asta scrie frumos.

Acum aproape un an, drăguța de ea și-a împărtășit Quasar-ul cu mine înainte să apară, cinaș, pe hârtie. Am devorat-o în câteva ore, probabil am și recenzat-o în minte, dar la fel cum răspund mesajelor (adică după câteva luni sau deloc), n-am scris nimic, pe nicăieri. Dar mi-au plăcut poveștile ei pentru adulți de-dat-mai-departe.

Ca un fel de mulțumire întârziată, mi-am comandat ebook-ul Stresul dintre orgasme. De câteva zile mi-am pus Kindle-ul în funcțiune și m-am pus pe citit. Azi dimineață la 2 (ora mea, nu și a voastră), am dat gata cartea.

Alte așteptări aveam, dar asta nu e neapărat negativ. Din când în când, îi citesc blogul și mă minunez de cum poate să scrie, cu o profunzime tăioasă, cu sinceritatea ei tipică, dar atât de misterioasă și atât de jucăușă în același timp.

Subiectul promitea multe, așa că mă așteptam la filozofie expusă de droguri, nu indusă de ele, la iubiri complicate și la aceeași senzație de cădere în gol ca atunci când am descoperit Alterego. Pe alocuri, am crezut că urmează să se întâmple, dar m-am înșelat. Bănuiesc că acum un an, m-aș fi identificat poate mai mult cu personajul, oricare dintre ele, aș fi rezonat altfel cu stările și întămplările.

Gândesc, deci exist. Exist, deci sunt prăjit. Toți ajungem să fim până la urmă.

Am un job care nu mi-e carieră, n-aș spune neapărat că mi-am găsit drumul, dar cumva mi-a fost greu să empatizez cu Robert. Poate a fost și finalul. Nu mă refer la acțiune, ci la reacție.

Cartea e presărată cu clișee, care pentru noi, o mână de oameni, sunt adevăruri filozofice, care nu trebuiesc dovedite. Iar asta, ne face excepționali. În ochii noștri. Momentul în care realizezi că nu ești cu nimic mai special decât vecinul de mai sus, întreaga ta personalitate și existența îți sunt chestionate. De tine. La duș, în baie, pe canapea.

Dar Doar pentru că ne-am născut oameni, nu înseamnă că nu putem fi zei. E cu dus-întors calea asta. Anumite pasaje m-au făcut să zâmbesc, ca atunci când descoperi un prieten vechi într-un necunoscut.

O carte intactă nu e cu adevărat citită.

Scurte propoziții au fost, pentru mine, mai bune decât un capitol întreg. Despre conflictele pe care ne simțim obligați să le stârnim în noi când e prea multă liniște. Atât de simplu și adevărat. Cât de ușor e să definești natura umană atunci când a ta e defectă. Am regăsit-o pe Ana în Iana. Da, știu cum sună. Cred că asta îi era intenția. Iar Candy poate că e partea pe care o bănuiește că trăiește în ea, care o completează, dar care va pierde în fața fobiilor, obsesiilor și a slăbiciunii de a înțelege.

Narațiunea nu zbârnâie de verbe active și până la sfârșitul cărții, am avut impresia că e tot construcția inițială, unde încă creionezi personajele. Apoi acțiunea devine oarecum rapidă și se încheie brusc. Final deschis. Mie imi plac mult, dar mama ura filmele de gen. She needed closure, I can build mine.

E o lectură care te pune pe gânduri și încerci să descoperi care din fete ești tu. Surprinzător, niciuna. N-am destule fobii să fiu Iana, le-am vindecat de-a lungul timpului și nici n-am schimbat atât de multe într-un om, încât să mă iubească până la nebunie.

Stresul de a nu mai avea 17 ani și Of men and monsters.

Ana, să-ți strângi textele de pe blog într-o carte. Și aia nu o să fie stresul dintre, o să fie orgasmul. Ești mai tu acolo.

Lasă un răspuns

