De la Londra pan’ la Bucuresti ne striga mortii

Acasa, e trecut de 12 si oamenii sunt inca pe strazi, aici e seara si tocmai ne-am intors acasa. O mana de oameni s-au strans la coltul unui restaurant din Londra, sa-si planga, cum stiu ei, durerile. S-au facut bannere, s-au scandat lozinci care mie mi-au trecut pe langa ureche. Seara asta a fost pentru Colectiv. Nu impotriva guvernului, a lui Ponta sau oricarui ministru, ci pentru decenta. Pentru dreptul de a fi furiosi ca ne-au murit tinerii, pentru dreptul de a plange, desi nu suntem acasa. Pentru dreptul de a ne urla durerea, fara sa ne temem ca am putea parea slabi.

Nu va cunosc, habar nu am cine sunteti. Dar sa fii roman in acest moment, inseamna sa fii bucuros de schimbare si cu genunchii zdrobiti de durere, ca a fost nevoie de asa ceva sa ne adune, sa ne revolte pumnii mici, ascunsi sub servete, aspiratoare si zambete false.

Jertfa lor? Sa le multumim pentru ea? Cu tot sufletul. Dar stii ce doare? Ca nu au avut de ales. N-a fost razboi, sa mearga de bunavoie si nici rascoala sa lupte pentru tara. S-au prabusit sub greutatea unor ani pe care nu i-am folosit, n-am stiut nici noi ce sa facem, pe cand ai nostri se luptau sa uite. Ne-am amagit ca va trece, ca se vor schimba lucrurile, dar a fost nevoie de o tragedie ca sa ne aduca aminte de puterea pe care am detinut-o intotdeauna.

Sa plangeti, pana se vor naste rauri, sa inunde durerea.

S-apoi sa ne revoltam si cumva, sa intelegem pentru ce luptam.

Ca eu nu mi-am dat seama inca care-i dusmanul, dar pentru moment vreau doar sa-mi plang mortii. Ai nostri.

Lasă un răspuns

