So…we moved to London and we love it

london (131)

 

Impresia de bază după imediat trei săptămâni : că e un oraș al naibii de mare.

În timp ce una dintre pisicile noastre de pe Cat Avenue își plimbă fundul vorbitor de limba japoneză prin continentul asiatic, restul dintre noi ne-am îndreptat spre vest. De ce? Sincer eu una am o 1000 de motive, toate la fel de importante și la final poate nici unul foarte important.

E oarecum trist și confuz să te simți plafonat la douăzeci și un pic de ani. Jobul nu tocmai ok, salar sub ok, garsonieră de 18 metri pătrați, fără chef de a mai ieși în oraș, ai impresia că ar trebui să faci mai mult, dar nu ai resurse să faci mai mult, mai ceri bani de la ai tăi, te simți prost după ce ii ceri, treci prin stări de revoltă după care urmează acceptarea situației, după care speranța că va fi mai bine, după care iar revolta și tot așa. Nu știu câți dintre voi ați avut sentimentul ăsta și cum ați reușit să treceți peste el.

Noi am decis că avem nevoie de o schimbare, una în adevăratul sens al cuvântului, ceva care să ne scoată cu totul din zona noastră de confort, să ne motiveze și să ne deschidă orizonturile.

Nu o să pretindem că am făcut totul de capul nostru și fără pic de intervenție, am avut parte de mult ajutor moral/financiar de la mama, de la tata, de la buni, de la cațel, pisica vecinei, sora mai mică după fratele vitreg al mătușii etc. știți cum merge sistemul și pentru toată susținerea și încrederea pe care și-au pus-o în noi le suntem mai mult decât recunoscători.

Da, mi-a fost frică (și cred că se aplică pentru toți 4) pentru că nu îmi închipuiam cum va fi să nu mai fac unele lucruri care îmi veneau atât de natural, gen: mersul acasă oricând îmi era dor de mama, berea de după muncă din Atelier, chefurile de vineri seara în Flying Circus, mersul pe nașpa cu 25-ul la servici, ajustatul hainelor la mașina de cusut a Oanei, cafeaua de dimineață în compania lui Snuff, cumpăratul de haine cu 3.5 lei de la second-ul de la  Regională.

Și totuși dacă e să trag linie, nu regret nimic, aparent se poate trăi și fără 26 de perechi de papuci (deși mărturisesc că e destul de greu), cu doar un geamantan de haine, fără cola în fiecare zi și cu tutun unguresc în loc de Marlboro Touch.

Snuff încă îmi lipsește dar faptul că a rămas până la urmă acasă cu ale mele femei mă face să mă simt mult mai bine, iar de mama mi-ar fi dor chiar dacă aș locui la doar 20 de km de casa, așa că va trebui să mă obișnuiesc.

Lăsând dramele interioare la o parte, Londra este un oraș absolut minunat unde noul este în continuu contact cu vechiul, unde oameni sunt colorați și plini de energie, chiar dacă vremea e posomorâtă.DSC_1751 DSC_1765 DSC_1768 DSC_1777 DSC_1778 DSC_1779 DSC_1783 DSC_1793 DSC_1794 DSC_1808 DSC_1819 london (16) london (17) london (18) london (19) london (20) london (25) london (44) london (60) london (74) london (86) london (87)
london (100) london (101) london (105) london (107)

 

Sfaturi utile pentru cei care se decid să dea România pentru Anglia:

1.Înainte de mutare

Buletin sau Pașaport? De preferat pașaportul, dacă nu aveți unul, vă sfătuiesc să aplicați pentru el, nu durează decât vreo 2 săptămâni și e mai util decât buletinul, dar dacă nu există altă alternativă vă puteți descurca și fără el.

Bagaje? Ar trebui să vă limitați pentru început la cât mai puține. E destul de incomod să te miști prin metrou/autobus cu 100 de genți și plăsuțe, iar taxiurile sunt foarte scumpe, în plus dacă ceva merge prost și trebuie să vă schimbați chiria în 2 săptămâni, cu cât mai puține lucruri aveți, cu atât mai repede le împachetați și transportați.

Buget? Aici sincer depinde de obiceiurile și nevoile fiecăruia. E scumpă Londra, dar se poate trăi și cu bani puțini. Pentru început, trebuie să luați în calcul chiria măcar pe o lună. Noi plătim pe săptămână 140 pentru o cameră dublă într-o casă mai mare(zona 3) deci 560 pe lună(pentru două persoane) și am achitat și un deposit de două săptămâni.

Un alt lucru de luat în calcul este transportul, care e destul de costisitor. E ușor dacă vă faceți Oyster card pe o săptămână, iar apoi îl puteți reîncarca. Noi plătim 36 lire pe săptamână și îl putem folosi la metrou în zonele 1, 2, 3, iar la autobus oriunde. Nu uitați de bani pentru mâncare și vă sfătuiesc să vă faceți cumpărăturile la ASDA, Tesco sau Poundland(unde toate produsele sunt la 1 liră și care pe noi ne salvează din orice situație).

2. După mutare

Pentru a vă angaja legal aveți nevoie de National Insurance Number. Găsiți numărul pentru programări aici și vi se vor pune niște întrebări, ca de exemplu: când ați ajuns în uk? ce nationalitate aveți? unde locuiți? vi se va comunica data programării și vi se va trimite o scrisoare cu detaliile la adresa unde stați. Dacă nu primiti scrisoarea până la data programării nu e panică, se poate și fără ea.

Puteți aplica pentru National Insurance Number chiar dacă nu vorbiți limba engleză, cât timp mergeți la interviu cu un translator.

Job – gumtree.com s-a dovedit a fi foarte util pentru noi și e un început bun pentru oricine, noi am primit răspunsuri destul de rapid.

Telefon – Asta venind de la o persoană care stă prost cu orientarea, având în vedere cât de mare e orașul, e foarte folositor dacă ai un telefon care îți permite să navighezi pe internet. Aplicatia City Mapper pe mine mă ajută foarte mult, îți găsește cele mai ok rute, de unde poți lua autobusul sau metroul, durata călatoriei, orele la care circulă mijloacele de transport. Și dacă tot am vorbit de internet și telefon, veți avea nevoie și de un număr de telefon de UK pentru ca potențialii angajatori să vă poată contacta mai ușor :). Noi am mers pe Lebara – cu 10 lire avem internet o groază, între noi vorbim nelimitat, iar apeluri internationale sunt doar 0,01 lire/ min.

P.S. Să vă asigurați că telefonul vă e decodat – al meu bineînțeles că nu a fost.

Un ultim sfat, chiar dacă apreciez persoanele care au plecat singure și s-au descurcat, e mult mai bine când pleci împreună cu alte persoane apropiate ție, face diferența. Întreaga schimbare poate ajunge să fie puțin copleșitoare și e bine să ai măcar o persoană pe care să te poți baza.

Mă gândesc să vă fac și o listă cu magazine ieftine de haine, dar asta se va întâmpla după primul paycheck când o să pot să și testez piața.

Până una alta râmân la părerea că: All you need is love and a cat!

 

2 gânduri despre „So…we moved to London and we love it

Lasă un răspuns

