România e frumoasă

Întotdeauna m-a fascinat muntele. Nu spun că marea, plajele întinse, nisipul auriu sub tălpile goale și soarele fierbinte nu au farmecul lor, însă muntele mi s-a părut întotdeauna mai sălbatic, mai misterios, mai complex.

Trebuie să menționez faptul că atunci când spun munte mă refer la zonele puțin populate, puțin cunoscute chiar, unde mâna omului nu se face simțită atât de pregnant. Acolo te poți simți într-adevăr aproape de natură, aproape de cer, te poți regăsi pe tine, departe de costumele pe care un oraș mare ne obligă să le purtăm. Aerul e parcă mai ușor și te pătrunde până în adâncul plămânilor de fumător înrăit :), iar sunetele par mai mai amplificate, clare, melodioase.

blank-pictureAm ales de data aceasta Remeți (Bihor) și am petrecut niște zile minunate alături de familie. După cum spusesem și în postul anterior, pauzele de la agitație sunt necesare și mai mult decât bine venite.

Ca fost student la Turism, ar trebui să îmi fie rușine că nu știam mare lucru despre zonă decât unde vine pe hartă, dar am învățat la fața locului.

collageremetiHaine lejere, fără restricții la mâncare, mai multe săptămâni din an ar trebui să fie așa.collagefarcu DSC_1555Peștera cu cristale de la Farcu.DSC_1569 collagemeziadPeștera Meziad a fost de departe preferata mea.

Am vizitat și peștera Urșilor, pozele lipsesc însă din cauza dezamăgirii pe care am trăit-o o dată ajunsă acolo. Peștera în sine este minunată, însă intervenția omului este foarte vizibilă si asta nu ar fi o problemă, dacă nu ar fi făcută cu atât prost gust. La intrarea în peșteră domnește o clădire pseudorestaurant-cantină, termopane și gresie, vopsea scorojită și personal plictisit. O dată ce intri în peșteră uiți pe parcursul celor 800 de metri și 3 galerii de ceea ce ai lasat afară însă dezamăgirea revine o dată ce ieși și trebuie să treci printre tarabele cu hai să le numim suveniruri și comercianții care te harțuiesc cu disperare.

Nu mă opun amenajării însă în cazul primelor două peșteri această amenajare a fost mai armonioasă și intimă.
remeti (96)remeti (92) remeti (38)collagepairPensiunea unde ne-am cazat a fost o surpriza plăcută, fiind amenajată cu foarte mult bun gust, iar mancarea este absolut minunată. Zilele astea pot spune că au fost o varianta românească Eat, Pray, Love (Mănâncă, roagă-te, iubește) sau cel puțin ceva asemănător.

Intrări peșteri: 15 lei, în afară de Peștera Urșilor la care e 20 lei, probabil acei 5 lei sunt taxă pe kitch

O tură cu tiroliana (Meziad): 10 lei

Cazare: 65 lei/ cameră dublă (Pensiunea Andreea-Remeți)

De circulat s-a circulat cu mașina, deci nu v-aș putea estima un cost fix al drumului, iar la toate astea s-a adăugat și mâncarea/băutura.

Dacă tragem linia, ajungem a concluzia: fain și ieftin! Deci se poate să te simți bine și la noi fără să pleci peste mări și țări sau să cheltui averi.

După liniștea și ocrotirea pe care ne-a dat-o muntele, ne îndreptăm cu pași grăbiți spre Electric Castle, care se află la polul opus, agitație, gălăgie, 0% intimitate :)). See you there! (p.s. încă mă smiorcăi după Rusko)

All you need is love and a cat!

 

 

2 gânduri despre „România e frumoasă

Lasă un răspuns

