Experiențe rusești

           DarkFloralPrintCorduroy

             E doar o duminică leneșă, care se scurge călduroasă prin parcuri, printre cărți și bărci pe lac. Ți-e lene să gătești și-ai vrea să mănânci ceva, dar nu în văzul lumii. Ai vrea să fie și bună mâncarea, dacă e posibil și ieftină.

            Noi am găsit locul ăsta: Bulgakov Soulfood & Café. Am așteptat ceva timp, dar în mod evident chiar și pentru cei grăbiți: lucrurile se mișcau cât se repede se putea, în condițiile unei terase pline (plus restaurantul interior). 

           Supa bețivanului e bună și când nu ți-a rămas alcool în ochi: nu prea fierbinte, puțin acrișoară și cu o aromă subtilă de afumat (adică tot ce scria în meniu era și-n farfurie- știm cu toții cât de rar se întâmplă asta).

collageporcsosbulgakov (7)bulgakov (6)

Recunosc, m-am răsfățat cu o ceafă de porc la grătar (mai mănânc și carne din când în când) și aceeași garnitură de mai sus și murături colorate (castraveți murați, dintr-ăia dulci și acri, gogoșari bine murați, fără a fi prea moi).

N-am avut curaj pentru Delicatesa lui Bulgakov, din cauza uleiului de măsline cu trufă: ultima dată mâncasem la ei pasărea Woland, în al cărei sos erau capere din belșug, iar gustul a fost prea puternic pentru mine.

Meniul e prea variat. N-am crezut că se poate așa ceva, dar mi-a fost foarte greu să aleg ceva, poate de-asta am mers pe little black dress din bucătărie. Dar porțiile sunt pe măsura unui adevărat pofticios, cu un stomac și jumătate, că altfel n-ai cum să mănânci tu o masă completă. Iar prețul nici pe departe piperat. Am avut un șoc –plăcut– la nota de plată.

Dar n-am plecat fără desert. Nu era chiar în plan, dar ne-a făcut poftă un domn de la o masă alăturată (sunt ușor de manipulat când vine vorba de mâncare). Una din plăcereile mele vinovate (dacă spun plăcerea, mint, că e un papirus my bucket list): 3 bucăți sănătoase de papanași, înecate în smântână și dulceață de afine din belșug. Ziceam „poate nu-s buni”, dar n-aș știi cum să vă explic lipsa gustului uleios, nu prea dulce, textura pufoasă și galbenă ca ouăle de casă. Am degustat papanași prin orașul ăsta la greu, după ce acum câțiva ani m-am îndrăgostit de ei în Moldova, dar nu mi s-a servit o asemenea bunătate până acum: ba erau uleioși, ba lipsea brânza, ba erau arși, ba dulceața era doar în vizită.

bulgakov (5)

Nu mă rabd să nu spun asta: în alte locuri plătești până în 15 lei pentru 2 bucăți leșinate, care nu-s prietene cu gustul, iar aici mi-au adus 3 bucăți grăsune pentru 12 lei.

Data viitoare când ai poftă de ceva bun și sățios, fugi pe Inocențiu Micu Klein, nr. 17. Chiar insist să fugi, pentru că atunci când vei pleca, să spunem că mișcarea nu va mai fi la fel de fluidă. Să nu mai spun de servire: am fost foarte surprinși să observăm cum funcționează ca un organism- fără scandal la bucătărie, fără ospătari panicați sau obosiți, care să te facă să te simți deloc binevenit. Uite-așa ar trebui să fie peste tot.

All you need is love, good food and a cat!

2 gânduri despre „Experiențe rusești

  1. Eu (Ela) am mancat papanasi deliciosi pe Eroilor la 4 Amicii. Cum explici tu, nu erau uleiosi, dulceata din belsug si o smantana DELICIOASA. Iti recomand sa incerci si acolo.

Lasă un răspuns

