Prăjitură cu dragoste, culoare și portocale

E plin de rețete pascale sau de cele anti-pascale (kg nu se dau jos singure, oricât te-ai certa cu ele.) Prăjitura din frigiderul meu e un all-timer. Un îndrăgostit de brânză în casă și unul care știe să o facă rezultă mai mereu în porții pe care le mănâncă ai noștrii amici. Însă printre multe rețete, combinate cu cea a mătușii mele, femeia care m-a învățat cum se coace un blat, să zicem că am găsit o formulă care funcționează. Estetic, cel puțin, dar comentariile au fost mai mult decât pozitive.

Fanta m-a fascinat încă din copilărie: stratul de budincă galbenă, care se dezlipea de pe brânză ca o plapumă de vară de pe trupul încă nebronzat, mi se părea atât de neobișnuit, încât inițial nici măcar ideea de a gusta nu mă tenta. Dar când papilele explodează de la brânza dulce și mai e un pas până la refuz, budinca acrișoară și puțin înțepătoare ia locul extra-dulceții, iar copilul lor e una dintre cele mai interesante combinații. Ce s-a întâmplat în mintea mea seamănă cu secvența din Ratatouille, unde gusturile se transformă în imagini orgasmice.

Să vedem atunci, domnilor și mai ales doamnelor, care sunt ingredientele unui răsfăț pe măsura caloriilor sale:

springcollagepasul1

10253382_726589014050348_1006526493_n collagepasulcollagepasul3

Se lasă la răcit, până se prepară crema 1 și dacă vă descurcați și budinca. Dacă blatul e cald, brânza ta se face o îmbrânzită. Încă ceva, unele rețete îți spun că se poate face cu robotul de bucătărie. La mine, a fost departe de adevăr. S-a tăiat crema într-un mare fel, de-am stat mai bine de o jumătate de oră cu ea la abur, rugându-mă să se închege. S-a întâmplat și asta la un moment dat, dar consistența era aproape de lichid și mult prea cremoasă pentru ce voiam eu. Cam ca un iaurt ieftin. A durat mai bine de 24 de ore să se întărească la frigider. Partea bună e că a fost la fel de delicioasă.

reteta3collagepasul 5
collagepasul 6

Pentru același pofticios, am decis să fac 2 budinci în loc de una. La un blat de 6 ouă, e mult prea multă, curge de pe blat și nu ai cum s-o folosești pe toată. La rețeta asta, verdictul final e de 1 budincă.

collagecrema

Blatul a ieșit foarte însiropat, ceea ce nu poate decât să te bucure. Nu Paștele e perioada indicată pentru Fanta, dacă ai un profesionist „de pască” în casă. Prea multă brânză. 

10311963_726589064050343_1073763517_n

All you need is love, cake and a cat!

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

