Lasagna cu spanac și brânzeturi

Când prețuiești lucruri banale pentru alții și găsești un om căruia îi poți împărtăși plăcerile tale vinovate, mai e un pas până la kilograme în plus și experimente noi.

Prima mea lasagna a marcat un moment special: aniversarea unui om drag mie. El, fan al mâncării italienești, eu cu un gust amar de la prima și singura lasagne gustată vreodată. Nu voiam ceva greu,  mai aveam rătăcit în congelator spanac pus la păstrare de vara trecută și eram sigură că niște brânză mă așteaptă cuminte pe vreun raft neprăfuit undeva.

collage10

Prima încercare nu e atestată documentar, însă papilele gustative foarte pofticioase ale unui om care se bucură rar la mâncare a insistat pentru a doua porție, cu promisiunea că o va face memorabilă pentru posteritate.

Ingediente (pe lângă suflet)

  • 500 de gr de spanac
  • usturoi (leurdă)
  • o ceapă mică
  • 700 ml lapte
  • 4 lg făină
  • brânză (eu am folosit 200 de gr de Ricotta și 150 mix răzuit de emmentaler, mozzarella și cașcaval)
  • 300 gr ciuperci
  • 1 linguriță nucșoară
  • ulei de măsline
  • sare
  • piper
  • busuioc

Primele foi de lasagna au fost italienești  (Italiamo, în cutie cu aspect de s-ar-putea-sa-fie-bune) și relativ ieftine, a doua cutie (sfat: verificați câte foi de lasagna mai aveți în cutie, înainte să pregătiți sosurile) erau tot italienești, dar de alt soi. Eu le-am combinat, ca să nu am spații libere în tavă și spre suprinderea mea, s-au copt uniform.

3 pași pentru lasagna excelentă ( chiar și atunci când mâncăciosului nu-i place spanacul)

collage12.O călești cât să-ți umple bucătărie de aromă și să-ți lase apă-n gură, apoi trântești o lingură de făină și o învârți în tigaie până se înroșește de rușine. Îi stingi pasiunea cu 200 ml de lapte, turnat încet, cât s-o mângâie. Adaugi spanacul tocat, o jumătate linguriță de nucșoară (pentru cei curajoși, una întreagă) și sare după gust. Amesteci vârtos și lași să se odihnească, până faci sosul cu brânză.

collage2

collage3 collage4collage5 collage6

   Domnița de pe site spunea să ung tava cu puțin sos de brânză, înainte de primul strat de foi. Nu se arde, în schimb face crustă, iar tava ta va deveni inamicul tău nr.1 pentru câteva ore (sau zile, dacă faci ca mine: o înmoi, o fierb cu bicarbonat sau praf de copt, o pun din nou la înmuiat, până o spală P.)

collage7collagelasagna

collage9DSC_1268 DSC_1270

P.S. Atentia mea pentru detalii privind gramajele e nulă. Totul merge după gust. Exceptând laptele și făina, n-am măsurat nimic. Rețeta inițială folosea unt. Mie mi s-a părut prea mult pentru șoldurile mele, care abia mai rezistă poftelor, așa că am folosit ulei de măsline extra virgin, care miroase a Grecia imediat ce-l desfaci. Cred ca e italian uleiul. După ochi, bineînțeles.

 

Poftă bună!

All you need is love, a cat and good food!

Lasă un răspuns

