Indian Summer

Back to Cluj. Cu mai mult dor decât credeam. După mare şi munte, despre care o să vă povestesc mai târziu, o revenire la betoane era de dorit. Aici îţi sunt prietenii, cărţile pe care nu le-ai mai luat cu tine pentru că deja rucsacul tău era burduşit şi locul de muncă, de care ţi se face dor după un concediu prelungit  (sau poate sunt eu un caz fericit).

Cu o dragă prietenă în vizită, s-a decis în unanimitate să luăm prânzul la restaurantul indian Indigo de pe Piezişă.

Terasa era închisă, soarele între nori, am ales o masă de la etaj. Ni s-au dat meniurile. În meniul mare, găseşti un pliant cu oferta pentru prânz, mai ieftină, unde combinaţiile le poţi alege tu. Oferta e valabilă de luni-sâmbătă, de la 12-18. Pentru un prânz lejer, dar mai ales deosebit merită.  Am fost neplăcut surprinsă de faptul că ospătarul nu a întrebat dacă ne descurcăm cu meniul, dacă avem nevoie de recomandări, care au fost făcute de cei cu puţină experienţă de la masă.

Am ales vinul roşu al casei. F. a degustat Lassi cu mango, băutură tradiţională a indienilor. Eu o încercasem deja şi n-am fost încântată, dar se pare că era vorba doar despre gusturi.

Ce-am mâncat, după îndelungi dezbateri şi mai îndelungi aşteptări să ni se ia comanda( când am ajuns noi, salonul era gol, iar mesele venite după noi l-au acaparat pe ospătar, aşa că am fost ultima masă servită):

Pui tikka cu un sos verde, pe care-l bănuiesc de mentă şi un ingredient iute, sos care merge perfect şi cu brânza paneerDSC_0357A fost servit pe o plită încinsă, iar patul de legume împrăştia o aromă delicioasă.

Curry indigo, specialitatea bucătarului cu pui şi curryDSC_0358Un curry mild cu bucăţele de pui, care ne-a servit drept „răcoritoare” după porc vindaloo

DSC_0364Bucăţele de porc şi cartofi într-un sos gătit în stilul specific Goa. Ştiam că sosul era picant, dar de asemenea meniul stipula că preparetele sunt iuţi mediu, pentru „picanterii” clientul trebuia să menţioneze că doreşte să fie foarte picant. Nu cred că sosul trebuia să fie atât de iute şi asta vine din partea unui om care mănâncă foarte condimentat. Abia i-am făcut faţă. În schimb, a avut un gust extraordinar.

Drept garnituri, am ales un orez cu şofran şi chimion şi supriza:  Naan cu chilli şi usturoi, o lipie şocant de bună, din care s-au scurs vreo 3 porţii la masă. Era numai bună de înmuiat în sos. Dar nu în vindaloo: ambele picante, musai să ai paharul de apă lângă tine.DSC_0361 DSC_0360Să fie şi pe lista voastră, chiar dacă o mâncaţi goală 🙂 Abia aştept să încerc reţeta acasă.

Cât despre desert, n-am avut curaj să mai testez încă o dată specialităţile, ultima experienţă lăsându-mi un gust mult prea dulce ( Gulab Jamun– găluşte din aluat fierte în lapte, servite fierbinţi în sirop dulce ) sau făinos ( îngheţată de fistic ).

Am avut totuşi un curajos la masă, îndrăgostit de fistic, care a devorat o porţie de îngheţată şi s-a declarat mulţumit.

DSC_0365 Nota de plată nu a fost substanţială, aproape de 200 Ron, cu 4 feluri de mâncare, garnituri, desert şi băuturi.

Mâncarea este excelentă, recomand tuturor pasionaţilor de bucătărie să treacă pe la ei, dar să se înarmeze cu răbdare sau poftă de vorbă.

Se poate comanda şi la domiciliu (noi am făcut-o şi nu am fost dezamăgiţi, nici de calitate, nici de cantitate), iar aici găsiţi toate detaliile http://indigorestaurant.ro/.

Poftă bună!

Lasă un răspuns

