Școala mea de vară

DSC_1873

Ei, iată-mă și pe mine oficial în vacanță și arătându-mi fața pe mult iubitul și puțin neglijatul nostru blog. Trebuie să înțelegeți… vreme lungă am fost cu toții bântuiți ba de licențe, ba de sesiuni… Dar acum putem să tragem aer adânc în piept și să cântăm „Tra la la la…” de preferat într-un hamac, undeva pe-o plajă. Numa’ că nu poți avea totul, așa-i?

Eu, una, am bateriile încărcate, în ciuda unei aparențe de micuț zombie. Într-adevăr, Bucureștiul știe să-ți fure din puteri. Însă, am avut bucuria de a participa pentru al doilea an consecutiv la Școala de Vară Comunitară Ciocănești, ca și trainer în scopul educației non-formale. „Îndrăznește și vei crește” a fost deviza foarte bine aleasă de anul acesta. Pentru a vă pune mai bine în temă cu ce înseamnă titlul lung între ghilimele de mai sus, timp de 2 săptămâni am petrecut momente minunate cu o mână de copii din zona rurală, în încercarea de a le asigura un mediu safe și fun de cunoaștere, descoperire prin… metode non-formale. Descoperire de sine, în primul rând și cunoaștere personală și inter-personală. Copiii au fost niște zgâtii pline de energie, câteodată greu de strunit, dar copii ce s-au deschis lumii de pe o zi pe alta, iar pentru a fi politically correct, și-au asumat identitatea de tineri adolescenți (vârsta cuprinsă între 10-14 ani).

Scopul atelierului meu a fost de a-i pregăti pentru a intra în C.T.S.- Clubul Tinerilor de Succes, grup inițiat și pregătit de Șerban Moldoveanu, creatorul acestei școli de vară (de menționat este faptul că el timp de 4 ani, inclusiv acesta, și-a angrenat toate resursele proprii disponibile). Prin acest C.T.S.-Junior le-am deschis copiilor apetitul pentru participare activă și conștientă la dezvoltarea personală, ei ajungând să impresioneze întregul colectiv participant la acest proiect amplu, și mai ales pe mine.

Nu doresc să dau mai multe detalii aici, întrucât consider că merită un ochi, sau doi simultan aruncați peste pagina de prezentare a Scdv-Ciocănești. Aici doresc doar să expun faptul că voluntariatul face minuni și că atât de mulți copii pot beneficia de pe urma unor oameni ce-și rup puțin din timpul și răbdarea lor. I-am văzut crescând sub ochii mei și începând să creadă tot mai mult în puterile lor și în lumea care-i încojoară. Și nu numai atât, dar prin această cale, am redescoperit copilul câteodată uitat din mine, am învățat că răbdarea și iubirea sunt cele mai bune metode de educație… alături de multă joacă, desigur.

Acestea fiind spuse, voi lăsa pozele să vorbească de la sine despre experiența de a fi formator și educator într-o comunitate reunită pentru același scop: creștere.

DSC_2023 DSC_2095 DSC_2092 DSC_2087 DSC_2086 DSC_2083 DSC_2072 DSC_2071 DSC_2069 DSC_2035 DSC_2033 DSC_2031 DSC_2025 DSC_2022 DSC_2019 DSC_2018 DSC_1844 DSC_1843 DSC_1828 DSC_1825 DSC_1821 DSC_1817

http://scdvcomunitara.wordpress.com/about/

https://www.facebook.com/pages/Scoaladevara_ciocanesti/433516976669592?ref=br_tf

P.S.: All you need is love… and a cat!

Lasă un răspuns

