Retrospectivă de vacanță(part 1) – Valea Gurghiului

Oficial vacanța de iarnă s-a terminat acum o săptămână și tot ce ne mai rămâne de făcut este să sperăm că o să trecem cu bine sesiunea. Până una alta, eu cel puțin, îmi amintesc cu o oarecare nostalgie de crăciun, de sarmale, de puloverul de la septimia și soba cu lemne a bunicii.

Vacanța de iarna a fost exact cum mă așteptam să fie și petrecută după principiul pe care îl am de când mă știu. Crăciunul cu familia. Revelionul cu prietenii.

DSC07625

Câteodată pur și simplu nu ai nevoie de lucruri sofisticate pentru a fi fericit. Am petrecut Crăciunul, după tradiția familiei, la Ibănești. Ibănești este o comună la aproximativ 60 km de Mureș, pe Valea Gurghiului, un loc pe care îl recomand cu căldura, un loc cu personalitate, un loc de poveste. Pentru că în apropiere nu există nici o pârtie de ski, ne-am făcut propria pârtie și ne-am bucurat de zăpadă la fel de mult ca cei mici. Am savurat sarmalele și tocănița de porc cu mămăligă a bunicii, a venit și Moșul, spre încântarea tuturor, nu doar a Aidei. S-a colindat, unii au apucat în sfârșit să își facă norma de somn (adică eu). Am avut ocazia să mă simt din nou ca un copil care asculta poveștile bunicii în serile de iarnă, iar la sfârșit îmi doream să nu mai plecăm de acolo.

IMG_4325

DSC07626

DSC07623

IMG_4370

Aida împreună cu cei mai noi membrii ai casei. Nu cred că îmi dau seama care din ei trei se bucură mai tare de zăpadă.

IMG_4330

În zonă există câteva pensiuni, destul de puține la număr, eu v-o recomand pe aceasta , în schimb există multe cabane private disponibile pentru închiriere.

Dacă îți dorești o pauză de la agitația orașului, Valea Gurghiului este locul ideal unde să ai parte de așa ceva, mai ales dacă ești din județul Mureș.

Accesul în zonă dinspre Tg.Mureș se poate face cu mașina, urmând traseul de mai jos:

harta 

Drumul durează în jur de o oră, depinde pentru ce comună de pe Valea Gurghiului optezi și viteza cu care parcurgi distanța. Trebuie să menționez că drumul este destul de prost(trăim în România) pe unele porțiuni și asta poate îngreuna deplasarea.

Sau cu maxi taxi/autocar/ tren până în reghin și de acolo cu autobusul care se îndreaptă spre Dulcea.

Prețul biletului pentru maxi taxi/ autocar pe porțiunea Tg.Mureș-Reghin este de 9 lei(din câte știu eu, aștept corecturi dacă e greșit).

Prețul autobusului pentru porțiunea Reghin- Dulcea diferă în funcție de stația unde cobori.( găsiți mai multe detalii pe autogări.ro)

p.s. În perioada verii, zona este ideală pentru a ieși la grătar, cu cortul sau pentru a face drumeții. În zona Lăpușna sunt trasee montane marcate și de asemenea se poate vizita Castelul Lăpușna(asta dacă nu îți este milă de mașină-drumul e groaznic și de asemenea dacă îți place mersul pe jos, dar eu sunt de părere că merită efortul din plin).

Lasă un răspuns

